فروش ویژه آنتی ویروس نود 32 اورجینال نسخه اصلی با قیمت کاملا استثنایی



پول دادن یا فشار قبر !!!

برای برخی از مشتریان “پول دادن ” معادل “جان دادن ” است و وقتی دستشان به سمت جیب نامبارکشان می رود انگار سکته ناقص می زنند و این را بسیاری از ما کسبه بارها به چشم دیده ایم . در صنف کافی نت که بنظرم این موضوع نمود بیشتری دارد چون بسیاری از کارهای ما بصورت مجازی انجام میگیرد ، مشتری هنگام پرداخت هزینه حس میکند دارد پول زور میدهد و یا بیشتر از عرف از وی هزینه میگیریم در صورتیکه اگر قرار باشد نرخ های مصوب اتحادیه را از مشتریان بگیریم باید با روزی ده نفر رسما دعوا کنیم .

khasis

اینروزها وقتی عکس العمل برخی از مشتریان هنگام دست کردن در جیب و یا درآوردن پول از کیف و یا جیب مبارکشان را می بینم ناخودآگاه یاد فشار قبر می افتم و حس میکنم جان کندن میت در هنگام موت بسیار سهل تر از پرداخت هزینه برای این مشتریان است و این معضلی است که هر روز با آن مواجه هستیم و کاری هم از دستمان بر نمی آید . بطور مثال ما تکنولوژی خوب و سریعی در ارسال ایمیل داریم و میتوانیم ظرف چیزی حدود ۱۰ ثانیه برای مشتری یک ایمیل ارسال کنیم . یعنی از وقتی مشتری فایلش را به ما میدهد تا ارسال فایل و ایمیل بیشتر از ۱۰ ثانیه طول نمیکشد اما بارها شده که بعد از ارسال ایمیل ده ثانیه ای به لطف علم و تکنولوژی ما ، وقتی مشتری از ما میپرسد چقدر شد و میگوییم ۱۵۰۰ یا ۲۰۰۰ یا ۲۵۰۰ و یا بیشتر (هزینه بیشتر برحسب حجم فایل ضمیمه شده ) مشتری با تندی میگوید ثانیه ای چند حساب میکنید ؟یا چکار کردید مگر ؟ یک دیقه هم نشد ؟ و یا پول زور از ملت میگیرید ؟

اینجاست که متوجه میشم با اقشاری طرف هستیم که وقت برایشان حکم آهن زنگ زده و پوسیده را دارد و اگر کارشان ظرف سی ثانیه انجام شود اصلا اهمیتی برایشان ندارد !!!  آنها دوست دارند نیم ساعت بنشینند و بابت این نیم ساعت حتی ۱۰ هزار تومان هم بدهند چون خیال میکنند پول را بابت زمان انجام کار می پردازند نه کیفیت و سرعت آن …

رویکرد ما هم در مقابل این مشتریان سالهاست که تغییر کرده است ، آنها دوست ندارند کارشان سریع انجام شود و برای سرعت کار پولی نمیپردازند و نتیجه این می شود که رویکرد ما هم بر اساس سلیقه آنها تغییر کند و این یعنی  وقتی یک مشتری برای ارسال ایمیل مراجعه میکند او را ده دقیقه روی صندلی مینشانیم و با اینکه ایمیل او ۳۰ ثانیه ای ارسال شده ولی او را منتظر نگاه میداریم و سپس بعد از ده دقیقه میگوییم ۲۵۰۰ یا ۲۰۰۰ و یا هر قیمتی که طبق نرخ هست و آنوقت عکس العمل مشتریان در هنگام حساب و کتاب این بار متفاوت تر است !!! و جملات محبت آمیزی می شنویم .. قربان لطف کردید . ممنونم که کار ما رو راه انداختید. بیشتر نشد ؟ خیلی ممنونم ازتون .. سپاس از اینکه کار ما رو راه انداختید و هزار و یک تشکر دیگر که همه را مدیون معطل کردن این مشتریان هستیم و نه چیز دیگری …

آنها اگر کارشان سی ثانیه ای راه بیفتد حاضر نیستند پول بدهند و با هر کدامشان باید بگومگو و جنجال داشته باشیم اما همینکه ده دیقه معطل میشوند دست آخر از شما قدردانی هم میکنند و این است جامعه بی سواد و رنجور و بیمار و در دست تعمیر ما که یکی از علاقه مندی های مردمش صف ایستادن و منتظر ماندن است . انگار اگر جایی صف نایستند و یا معطل نشوند کارشان انجام نمی شود و بعد از کلی انتظار ذوق میکنند و پول بیشتر و بعضا انعام هم میپردازند …

از اینها که بگذریم میرسیم به بحث فشار قبر و یا همان پول دادن برخی مشتریان … خیلی از مشتریان هنگام پول دادن انگار جان میدهند . طرف ماهی ۲۵۰ هزارتومان حق بیمه بصورت اینترنتی میپردازد اما هنگامی که هزینه ۲۵۰۰ تومانی پرداخت و پرینت حق بیمه اش را میخواهد بپردازد به زمین و زمان میزند تا بجای ۲۵۰۰ تومان ۲۰۰۰ تومان بدهد .. ماه قبل یکی از همین مشتریان درخواست فایل سه ماهه حق بیمه اش را داشت که وقتی به وی گفتم هزینه دریافت آن به ازای هر فیش ۲۰۰۰ تومان می شود کم مانده بود اسلحه روی ما بکشد !!! حق بیمه سه ماه او ۷۵۰ هزار تومان بود اما حاضر نبود ۶ هزار تومان بابت حق دریافت فیش های بیمه به ما بپردازد … از اینها بدتر دانشجویانی هستند که در پول دادن خسیس هستند . بطور مثال دانشجویی برای گرفتن پرینت آمده بود و میخواست یک فایل ۱۰برگی را پرینت کند که وقتی قیمت پرینت برگی ۲۰۰ تومان را به وی گفتم و اینکه هزینه پرینت ۱۰ برگ او می شود ۲۰۰۰ تومان انگار زمین و زمان دور سرش میچرخید !!!!!!!! آقا گرونه !!! چه خبره !!! مگه سرگردنه است !!! چرا اینقدر گرون !!!! یعنی بعضی وقتها میخوام مثل عادل فردوسی پور سرم را به میز بکوبم !!! ۲۰۰۰ تومان پول یک پفک و یا چیپس کوچک است و اینها در مقابل ۲۰۰۰ تومان اینقدر خساست به خرج میدهند آنهم وقتی که نرخ اتحادیه برای پرینت برگی ۲۵۰ تومان است و شما دارید بجای ۲۵۰۰ تومان از وی ۲۰۰۰ تومان میگیرید !!!!

 خلاصه روزی نیست که این مشکلات گریبان ما را نگیرد و بابت قیمتها به مشکل نخوریم . جالب این است که ما حتی نمیتوانیم بر اساس نرخ اتحادیه از مردم هزینه بگیریم و هزینه هایمان همیشه ۳۰ درصدی از نرخهای اتحادیه پایین تر است و با اینحال باز هم اعتراض سر اینکه چرا گران است و یا چرا اینقدر میگیرید  سر جای خودش باقی است . خودمان هم گاهی از این وضعیت کلافه میشویم اما واقعا راه چاره ای نیست و تنها راه در مقابل این آدمهای جالب صبر است و صبر … هرچند صبر هم اندازه ای دارد و گاهی از کوره در می رویم اما برای جامعه در دست تعمیر ما راه حل دیگری وجود ندارد .

مدیر سایت

مدیر سایت

کافی نت ولیعصر کرج با بیش از ۱۰ سال سابقه و ۲۰ سال تجربه در زمینه کامپیوتر و اینترنت

More Posts

۷ دیدگاه برای این نوشته

  1. سعید گفت:

    خیلی خوشحالم که همکاران با سوادی مثل شما می بینم.
    قلم زیبایی دارید.
    معضلات صنف را بسیار صحیح و زیبا نشان می دهید.

    موفق باشید

    • مدیر سایت مدیر سایت گفت:

      سپاس از شما . بنده هم خوشحالم که دوستان و هم صنفان من نکته بین و دقیق هستند و برای خواندن مطالب وقت میگذارند . پاینده باشید …

  2. سما گفت:

    سلام خدمت شما همکار گرامی مطالب شما باعث دلگرمی ما میشه همیشه فکر می کردم که این جور مشتریها نصیب ما می شه ولی الان با خوندن مطالبی که نوشتین می فهمم که مشکل از ما نیست بلکه از ادمهایی هست که کار ما کافی نت هارو بی ارزش می دونن و فکر می کنند وقتی کاری براشون انجام می دیم وظیفمون و انگار از ادم حق طلب می خوان امیدوارم خدا همیشه مشتریهای با فهم رو نصیبمون کنه موفق باشید

    • مدیر سایت مدیر سایت گفت:

      سلام و درود و مرسی بابت نظرهای شما … همونطوری که مطالب ما باعث دلگرمی شما میشه نظرات شما هم همینطوره … در مورد مشتری ها باید بگم ماها همه دردودلهامون یکیه و تقریبا دردودل ما خاطرات بقیه همکاراست . بقول یکی از دوستان جامعه ای که ما داریم نیاز به تعمیر داره و مردممون در دست تعمیر هستند و این میشه که ماها خودمون باید آستین بالا بزنیم و این ملت رو درست کنیم وگرنه اینا خودشون درست بشو نیستند . در پایان استفاده میکنم از جمله خود شما و اونهم اینکه خدا همیشه مشتریهای با فهم رو نصیبمون کنه … آمینش رو هم بلند بگیم همه با هم … ممنون از نظراتتون و حضورتون در سایت خودتون …
      با سپاس

  3. مهرداد گفت:

    سلام.خسته نباشید.من تقریبا از مشتریای پروپاقرص سایت شما هستم و اکثر مطالب شما رو خوندم.خیلی جالبه شما برای ۳ ماه بیمه ۳ فیش صادر میکنید.درصورتی که با انتخاب سه ماه یک فیش صادر میشود.و این مصداق سو استفاده است.بگذریم.من در کافینتی کار میکنم.که صاحبش بیسواد و بد قول است و کلا مشتری ها رو حساب نمیکنه و تمام کارها رو روی شونه من میندازه.و در آخر اون ماهی ۳ تومن برمیداره و منه بدبخت بدون بیمه و با مسئولیت زیاد ۷۰۰ میگیرم.باتوجه به حقوق وزارت کاری که به فوق لیسانس الان ماهی ۹۰۰ میدن.قطعا اون صاحب بیسواد ۶ سال در عمرش صرفه جویی کرده و حقوق ۳ برابری وزارت کار درمیاید.سود کرده.و تازه به من هم دستور میده.الان حقوق بگیرانی که ۹۰۰ میگیرند ۲۰۰۰ تومن پول پرینت براشون زیاده.

    • مدیر سایت مدیر سایت گفت:

      با سلام تعجب میکنم که شما در کافی نت کار میکنید و هنوز نمیدانید که بعضی شعب بیمه اجازه صدور بیمه بصورت سه ماهه در یک فیش رو نمیدهند و شما حتی اگر تعداد ماه رو ۳ بزنید باز هم هنگام صدور فیش یک ماهه صادر میشه و شما مجبورید سه تا فیش به شخص بدهید و این دست ما نیست که بخواهیم سه ماهه بدهیم یا ندهیم و ضمنا اگر شما مشتری پروپاقرص سایت ما بودی و ما و مطالبمون رو دنبال میکردی میدونستی ما اهل سوء استفاده نیستیم پس نتیجه میگیریم شما مشتری پروپاقرص سایت ما نیستی و اصلا مطالب ما رو هم نخوندی چون اگر خونده بودی اینطوری قصاوت نمیکردی … در مجموع حس میکنم در کافی نت هم کار نمیکنی چون هنوز نمیدونی بعضی شعبه ها فیش سه ماهه رو یکجا نمیدن …
      در مورد اینکه نوشتی در کافی نتی کار میکنی که صاحبش بداخلاقه و کارها رو روی شونه شما میندازه هم باید عرض کنم شما پذیرفتی که با این شرایط و با این درامد اونجا کار کنی و این مبلغ رو بگیری و قرار نیست همه سود کافی نت رو شما برداری چون سرمایه اصلی مغازه واسه صاحب کار و صاحب سرمایه هست … متاسفانه کارگر جماعت همیشه از کارش ناراضیه و نمیدونم چه حسی هست که خیال میکنه باید با کارفرما حقوق برابر داشته باشه و اصلا نگاه نمیکنه که کارفرما داره کرایه مغازه و پول آب و برق و گاز و تلفن و دارایی و مالیات و شهرداری و ملزومات و تعمیرات و … رو میپردازه … اون صاحب مغازه ای که شما بهش میگی بی سواد مسلما خیلی از شمای باسواد هنرمندتره که کاری راه انداخته که ماهی ۳ میلیون ازش در میاره و در ضمن شمای با سواد هم زیر دستش هستی …. در ضمن شما رو که مجبور نکردن با فوق لیسانس تو کافی نت کار کنی و هفت تیر که بالای سرت نگذاشتن که باید اینجا بمونی … ناراضی هستی بیا بیرون و برو یکجایی که بیشتر بهت بها بدن و پول بیشتری هم بپردازن ….
      مرسی از شما و نظرتون ..

    • محمدرضا عظیمی گفت:

      محمدرضا در پاسخ به مهرداد :
      سلام اقا مهرداد
      در مورد پرداخت ۲۰۰۰ تومان حق با شماست وقتی پفک ۱۰۰ تومان باشد. پتیزا ۳۰۰۰ تومان بستنی ۵۰ تومان تخم‎مرغ ۲۰ تومان
      در مورد فوق لیسانست هم فقط یک بیت شعر را یادآوری می‎کنم، با خط درشت بنویس و در کافی‎نتی که کار می‎کنی روی دیوار نصب کن:
      آن درس که در مدرسه آموخته بودیم
      در میکده از ما نخریدند به جامی

فرستادن دیدگاه