فروش ویژه آنتی ویروس نود 32 اورجینال نسخه اصلی با قیمت کاملا استثنایی



از این کار خسته ام !!!

امروز بعد از حدود ۸ سال کار مداوم در رسته صنفی کافی نت واقعا باید بگویم که از این کار خسته شده ام !!! شاید خیلی هایتان که کافی نت دارید و یکی دو سال است که این کار را راه انداخته اید و این مطلب را میخوانید تعجب کنید و بگویید ما هنوز پر از انرژی هستیم و خیلی هم کار سرگرم کننده و خوبی است اما بواقع با توجه به تجربیاتی که من در طی این ۸ سال از این شغل کسب کردم باید اذعان داشت که فرسودگی شغلی و فشار روحی روانی در این کار بسیار بالاست . شاید اگر بخواهیم این کار را بصورت ضمنی دسته بندی کنیم بتوان گفت کار کافی نت جزو مشاغلی است که در آن شما مانند یک کارمند اداری هستید با این تفاوت که دو برابر ساعت کاری یک کارمند باید کار کنید و پراکندگی کاری شما هم بسیار بیشتر است اما دست آخر نصف یک کارمند هم درآمد و مزایا ندارید .

khasteh

یکی از مشکلات اساسی و پیچیده این کار یعنی کار کافی نت فرسودگی شغلی و یا بعبارتی فشارهای روحی و روانی این کار است . افرادی که از راه دور یک متصدی کافی نت را می بینند این شغل را یک شغل ساده و آسان و پر درآمد می بینند چون از نگاه آنها ما ۸ ساعت پای صندلی و پشت میز و زیر باد کولر می نشینیم و دست آخر پول پارو میکنیم که این دیدگاه غلطی از این شغل است و در ذهن مردم نیز اینگونه جا افتاده است اما روی اصلی قضیه این است که شما در این شغل با معضلات بسیار عدیده ای روبرو هستید که هیچیک را مردم خبر ندارند و نمیدانند که برای بدست آوردن یک درآمد متوسط در این کار چقدر باید تلاش و کار طاقت فرسا بکنید ..

یکی از مشکلات کافی نت داری ارتباط مستقیم شما با مردم و همه اقشار جامعه است . از کودک و نوجوان و جوان گرفته تا افراد میانسال و مسن و حتی پیرمردها و پیرزنها !!! شاید خیلی ها بگویند ارتباط با مردم کجایش سخت است !!! اما وقتی ۱۰ ساعت پای صندلی بنشینند و با انواع و اقسام مردم از هر قشر و دسته ای سر و کله بزنند متوجه شوند که بله چقدر سخت است که بتوانی صبح تا شب با مردم در ارتباط باشی و بخواهی انواع نیازهای آنان را براورده کنی …

مشتریانی با سلیقه های مختلف ، سنین مختلف ، ادا و اطوارهای مختلف ، درخواستهای مختلف ، نگاههای مختلف ، فرهنگ های مختلف ، عقاید مختلف ، سوادهای مختلف و هزاران هزار چیز مختلف که واقعا براورده کردن نیازهای آنان مغز و اعصاب فولادی میخواهد که در ادامه یک نگاه جزیی به این مقوله می اندازیم …

سلیقه های مختلف :

هر مشتری با یک سلیقه وارد کافی نت می شود و بعضاً بخاطر اینکه حس میکنند چون پول می پردازند شما برده و اجیر آنها هستید میخواهند بزور سلیقه شخصی خودشان را در کارهای شما اعمال کنند بطور مثال شما میخواهید ثبت نام وی را با نرم افزار فایرفاکس بزنید ولی او مدام میگوید اینطور برو و با این بزن در صورتی که اصلا به او مرتبط نمی شود که کار شما را به شما یاد بدهد و یا اینکه در نحوه انجام کارها با اعمال سلیقه خودشان کار را عقب می اندازند و یا بشما ضرر می زنند . بطور مثال مشتری ۱۰۰ ص تحقیق خواسته که برایش پرینت میگیرید اما بعد از پرینت او میگوید این کادر قشنگ نیست !!! به او میگویم من که بشما کار را نشان دادم چرا همان موقع نگفتید !!! اما او اصلا برایش مهم نیست و مدام میخواهد با اعمال سلیقه کار شما را عقب بیندازد …

سنین مختلف :

در یک کافی نت مشتریان شما طیف وسیعی دارند ، از کودک و نوجوان و جوان گرفته تا افراد میانسال و مسن و حتی پیرمردها و پیرزنها !!! براورده کردن نیازهای این طیف وسیع و توجیه آنها کار بسیار دشواری است … کودکی آمده و رمز بازی جی تی آی از شما میخواهد و هر برگی را که برایش پرینت میگیرید نگاه میکند و دست آخر میگوید : عمو همه این رمزها را داشتم و بدون اینکه هزینه ای بپردازد سریع از مغازه بیرون می رود !!! پیرزنی آمده و قبض تلفش را پرداخت کرده اید و سرش را پایین می اندازد و می رود با این فکر که شما باید مجانی برایش قبض پرداخت کنید و هر کدام از این ها را که میخواهی نگه داری و توجیه شان کنی که در ازای خدمتی که برای آنها انجام داده ای باید پول بپردازی زیر بار نمی روند . پسر بچه میگوید عمو من این رمزها را داشتم و اینها را نمیخواهم در صورتی که آمده پشت سیستم و اول رمزها را نشانش داده اید و خودش گفته پرینت کن !!! پیرزن هم مدام توجیه میکند که مگر پرداخت قبض پولیه !!!! و اینها نمونه هایی خیلی ساده هستند از هزاران هزار مشکلاتی  که هر روز ما کافی نت ها با آن دست به گریبان هستیم و بخاطر این است که ما با سنین مختلف سر و کار داریم !!!!

– ادا و اطوارهای مختلف :

مشتریانی هستند که اعصاب شما را بهم می ریزند . مثلا طرف آمده است که شما برایش از روی سایت نمره چک کنید ولی حاضر نیست یک برگه پرینت بگیرد مبادا ۲۰۰ تومان بیشتر بشما بدهد !!! یکساعت باید نمره هایش را برایش بخوانی تا او با خودکار یادداشت کند وقتی هم به او میگوییم وقت این کار  نداریم و خودت برو پای سیستم و نمره هایت را بنویس با ژست های طلبکارانه یا جوابت را میدهند یا میگذارند می روند و هزینه چک کردن سایتشان را نمی پردازند … بعضی ها هم خیلی جالبند ، بصورت گروهی می آیند مثلا ۴ نفر و میخواهند پشت یک سیستم بنشینند ، تمام صندلی های سیستم ها را برمیدارند و نظم کافی نت را برهم میزنند و وقتی به آنها میگویید هر سیستم برای دو نفر است و یا صندلی ها را جابجا نکنید بهشان برهم میخورد و طلبکار هم می شوند !!!

– درخواستهای مختلف :

هر کس می آید و یک درخواستی دارد و اصلا به این هم توجه ندارند که آیا شما قانونا و عرفا میتوانید این کار را انجام بدهید یا خیر !!! بارها شده که مشتریانی آمده اند و برگه آورده اند و علنا خواسته اند برایشان جعل سند کنیم که وقتی گفته ایم نه ما انجام نمیدهیم بعضا تا ۱۰ دقیقه هم با تو بحث کرده اند و بعضی هایشان حتی بی احترامی هم کرده اند  که چرا انجام نمیدهی و یا توهین میکنی که ما میخواهیم جعل کنیم !!! … برخی می آیند و فیلترشکن میخواهند و وقتی میگوییم نداریم ” با بی احترامی میگویند واسه ما ندارید یا فقط به رفقاتون میدید !!! و یا اینکه همه دارند چرا شما ندارید و هنگام رفتن هم روی پله ها یک بد و بیراه و یا توهین میکنند و می روند .. برخی می آیند و کاری دارند که اصلا ربطی به کار کافی نت ندارد مثلا طرف گوشی اپل آورده میگوید این را برایم فلش کنید میگویم ببرید موبایل فروشی کار ما نیست !!! اما زیر لب میگوید ” بلد نیستی چرا مغازه زدی !!! یکی نیست به او بگوید بابا ما کافی نت هستیم و نه موبایل فروشی !!!! و هزاران هزار درخواست دیگر که روزانه با آن درگیر هستیم و این کار را برای ما سخت میکند …

-فرهنگ های مختلف “

مشتریانی داریم با فرهنگ های مختلف ، مثلا مشتری چند برگه آورده و میگوید برایم تایپ کنید ، به او میگویم ما کار تایپ را یک روزه انجام میدهیم یعنی الان که بدهید فردا همین موقع تحویل میگیرید اما او میگوید همین حالا میخواهم و کار دارم و بعدا نمی شود !!! به او میگویم تنها شما نیستی که کار تایپ داری و ما روزانه دهها برگه کار تایپی قبول میکنیم که همه را ۲۴ ساعته تحویل مشتری میدهیم ،اگر میخواهید ۲۴ ساعته تحویل بگیرید برگه هایتان را بگذارید اگرنه شرمنده تان هستم !!! او می رود ولی روی پله ها کلی لیچار بار ما می کند ” شکمتون سیره ” ” بلد نیستند یک برگه تایپ کنند ” ” تو که بلد نیستی جرا مغازه باز کردی ” و هزار و یک داستان دیگر …

در این میان نکته آزار دهنده این است که ما این وسط مانند گوشت قربانی هستیم !!! یعنی نمیدانیم مسئولیتمان چیست !!! آیا متصدی کافی نت هستیم ؟ مسئول آموزش هستیم ؟ سخنگوی دولت هستیم ؟ سخنگوی سازمان سنجش هستیم ؟ مسئول خرابی سایتها هستیم ؟ حقوق بگیر تامین اجتماعی هستیم ؟ متصدی بانک هستیم و هزارویک نمیدانیم دیگر ///

وقتی متصدی کافی نت باشی از صبح تا شب باید با هزاران نفر از مردم سر وکله بزنی و شاید نیاز باشد روزی ۴ ساعت فقط به این و آن توضیح بدهی !!! توضیحاتی که هیچ عایدی برای شما نخواهد داشت و یک هزار تومانی هم نصیب شما نخواهد کرد . تمام مردم از صبح تا شب می آیند و کلی راهنمایی از تو میگیرند و کلی سوال و جوابت میکنند و دست آخر تو می مانی و حوضت و هیچ عایدی هم از آن نداری !!! در کل بنظرم بعد از این همه سال چیزی جز خستگی برای ما نمانده و دلیلش هم مسائلی است که در بالا بدان اشاره شد و اینهاست که سبب می شود بگویم از این کار خسته ام !!!! انشاله که روزی فرا برسد که مشکلات و موانع اینچنینی نداشته باشیم و با خیالی آسوده و راحت به کار و کسب مشغول باشیم .

مدیر سایت

مدیر سایت

کافی نت ولیعصر کرج با بیش از ۱۰ سال سابقه و ۲۰ سال تجربه در زمینه کامپیوتر و اینترنت

More Posts

۱۶ دیدگاه برای این نوشته

  1. سما گفت:

    جانا سخن از زبان ما می گویی
    با این حال برای یک کاری که فقط هزینش ۱۰۰۰ تومنه کلی توضیح میدی در اخر هم بجای تشکر پول با بی احترامی رو میز پرت می کنن و می رن واقعا اگه می تونستم کار دیگه ای انجام بدم حتی یک لحظه هم درنگ نمی کردم زندگی به اندازه کافی سخت هست سر و کله زدن با مردمی که فکر می کنن پولی که ما از اونها می گیریم حرامه چون به نظر خودشون ما که کاری براشون انجام نمی دیم تعجب می کنم از مردمی که برای یک تاییده تحصیلی که یک دقیقه هم کارش طول نمی کشه حاضرن کلی پول پرداخت کنن و یا حاضرند که دفاتر پیشخوان بابت جزئی ترین کار از شون کلی پول دریافت کنه صداشون در نمی یاد نوبت به ما که می رسه زبون باز می کنند خدایا به ما صبر بده

    • مدیر سایت مدیر سایت گفت:

      تاییدیه تحصیلی رو خوب گفتی … چند وقتی بود میخواستم در مورد تاییدیه تحصیلی بنویسم … واقعا همینه … چه میشه گفت از این جماعت قیل و قال پرست ..

  2. محمدرضا عظیمی گفت:

    سلام، خسته نباشید. تازه رسیدید به ۵ سال پیش من!

  3. کمالی گفت:

    سلام
    شما بعد از ۸ سال خسته شدید. من هنوز ۴ سال هم نیست که تو این شغلم اما دیگه کلافه شدم. مخصوصا از مشتریان بی ادب به ظاهر روشنفکر! هیچ وقت حلالشون نمی کنم

    مدتیه دنبال یک شغل بهتر می گردم اما هر چی فکر می کنم به جایی نمی رسم. شما اگر شغل بهتری پیدا کردید به من هم اطلاع دهید. ممنون

    • مدیر سایت مدیر سایت گفت:

      با سلام . واقعا کلافه کننده است اما واقعا مشتریان با عشق و خوبی هم داریم که پشتمون به اونها گرمه … در مجموع باید بجای خسته شدن دنبال راهکار باشیم . مثلا من چند سال قبض پرداخت نمیکنم و دیگه مجبور نیستم غرغرهای مشتری ها رو در این مورد بشنوم که آی کارمزد یعنی چی و چرا اینقدر برای پرداخت قبض و …
      بالاخره همه مجبوریم دیگه …

      • محمدرضا عظیمی گفت:

        سلام، بنده هم سه سالی است که دیگر قبض پرداخت نمی‎کنم، تایپ نمی کنم البته بنده مقداری لوازم جانبی رایانه نیز می فروشم
        بهترین راه کار راه اندازی یک “قلیان-نت” است! البته خیلی وقت پیش این پیشنهاد را روی وبلاگم به خیلی ها داده بودم و توضیحات مفصل
        متاسفانه یا خوشبختانه دیگر آن وبلاگ وجود ندارد!

  4. عبداله گفت:

    خسته نباشین دوستان
    واقعا تمامی حرفاتون رو تایید میکنم فقط کسی که اینکارو انجام میده درک میکنه مشکلاتو بقیه یه فکر دیگه میکنن.
    تو این قضیه ثبت نام یارانه که موها سفید شد شما رو نمیدونم!
    در کل موفق باشین

  5. سلام همکار گرامی.اینم آخرین پست من.

    coffeenetouj.mihanblog.com/post/289

    کافی نت تعطیل شد

  6. محمدرضا عظیمی گفت:

    با سلام و از این کار خسته نباشید!

    شیوه ثبت نام و ثبت سفارش کتاب درسی

    مدارس از طریق سامانه سناد، نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش آموزان اقدام و از ارجاع موردی دانش آموزان و اولیاء آنان به کافی نت برای سفارش انفرادی پرهیز نمایند.
    دانش آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می توانند از طریق همین سامانه نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند.
    شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش آموزان، “رمز عبور” آن ها به سامانه می باشد؛ لذا در صورتی که شناسنامه دانش آموزان تعویض شده باشد، لازم است مراتب با ارایه تصویر صفحه اول شناسنامه به مدرسه محل تحصیل اطلاع داده شود تا با اصلاح اطلاعات سامانه سناد، ثبت سفارش و مشاهده اطلاعات سفارش، امکان پذیر شود.
    کتاب های درسی دانش آموزان دوره های تحصیلی آموزش ابتدایی و پیش دانشگاهی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش آموز قید شده است، توزیع می شود.
    در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل دانش آموز دوره تحصیلی آموزش ابتدایی تا تاریخ ۹۵/۶/۲۰، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه، وجود دارد.

    دقت فرمودید خط اول را ! یکی نیست بگه مرد ناحسابی خوب چرا رو اینترنت گذاشتی این امکانات رو

    بعضی موقع آدم خسته نمی شه، می بره!

    • مدیر سایت مدیر سایت گفت:

      محمدرضای عزیز تقصیر اتحادیه هاس . از بس ادمهای ناوارد وارد یک شبه وارد این حرفه شدن و گند زدن به کار و یا ثبت نام ها رو خراب زدن که اینها اینطوری مینویسن .

  7. رسولی گفت:

    عالی بود آقا عالی
    واقعا جانا سخن از زبان ما می گویی!!!
    ممنونم از مطالب خوبت که واقعا حال و روز ماست.

  8. سلام و خسته نباشید
    من نزدیک نه ساله تو این کارم
    هر چی گفتین انگار از دل من بود
    به نظرم بیشترین چیزی که کار مارو سخت میکنه تنوع کارهامونه. و یکی دیگه ضعیف بودن زیرساخت سایت ها و مسایل اختلال و قطعی و …

فرستادن دیدگاه